WOAH!

Hallå Hallå!

Fick massa oväntade kommentarer igår om att jag lyckats ge inspiration till folk om allt det här med Kanada, att det är en stor... eller ja STOOOOR sak, och många som tydligen grävt ner sig för mindre. Och det känns jättebra! För det är precis vad jag vill kunna göra! Jag vill kunna inspirera folk, och göra så att de kommer längre än vad de tror att de kan komma!

Och i tanke på det, så igår efter att jag dömt U15 matchen så var trion för matchen efter där, och en av dom frågade massa om Kanada, och tillslut sa han att, "men varför inte försöka få kontakt med Vinnerborg, han bor ju också i Kanada". Jag har faktiskt tänkt på att försöka få tag på honom men, hur lätt är det att få tag i en NHL domare liksom?

Fast, efter allt jag hörde igår om att folk faktiskt vågat göra saker bara för att de vet att andra verkligen vågar ta det femte och sjätte steget istället för att vända om efter första så, ringde jag till Sveriges domarchef idag och pratade med honom om Kanada. Sen frågade jag om Vinnerborg och vet ni vad!

Han hade bestämt att han skulle prata med Vinnerborg någon gång strax efter jul. Och då skulle han även kolla upp om det fanns nån möjlighet att jag skulle få prata med honom på skype eller om vi kunde maila med varandra! WOW!

Tänk att få tips och så av VÄRLDENS första domare utanför Nordamerika som dömer NHL.. Ovch bara att få ha kontakt med en NHL domare... Satan!

Men det är som sagt oklart ännu! Men åhh hoppas att han känner att det finns nånting att säga :D

Vi pratade även en del om internationellt utbyte och vad som var värt att tänka på och hur man förbereder sig lite!

*Det absolut första var språket. Men det lär nog inte vara några större problem
*Det andra var att förebereda sig teoretiskt. Och det håller jag på med redan nu med Workbooken jag kom över och även deras officiella regelbok.
* Att komma dit fysiskt förberedd är ju också självklart!
* Att se och lära så mycket som möjligt av deras hockey. Då inte bara NHL matcher utan även juniorer och lägre seniorer.
* Och när man väl var där så skulle man skapa god kontakt med de lokala domarklubbarna och föreningarna!

It´s not about how to! It´s about when to!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0