Frankrike

Hej alla! Nu äntligen har jag hittat minneskortet och har tid, tillgång och möjlighet att skriva igen =) Som sagt så ägnades förra veckan åt semester i Soliga Nice, Frankrike.

Nice är en stad med ca 350 000 invånare och ligger på den franska östkusten i närheten till Antibes, Cannes och Monte Carlo (Monaco). Staden har en massa kända museér, utställningar och byggnader. Staden är även känd för sin strand/promenadgata "Promenade des anglais" och sitt stora torg "Place massena".



Hade 9 timmars väntan på arlanda mellan 21:00 och 06:10 så det blev till att leka lite med kameran, detta kort blev jag faktiskt riktigt nöjd med!




Syster på promenadgatan.



Bror med syster!



Sjukvårdsassistans påväg!



Fotografen himself ;)



Stranden i Nice, det ser ju ganska härligt ut om jag själv får påpeka =)



Hyrbilen i Monaco ;)








Är man på visit i Monaco, allrahelst dagen efter prinsens bröllop måste man bara gå och se alla båtar i hamnen =)



Monte Carlo



Place massen - Nice



Hört att segway poliserna är på gång i Sverige med... Tyvärr måste jag säga haha, ser skittöntigt ut ju, vad är det för fel med att promenera bara ?




Så avslutar jag med en bild på.... nånting =) Ha det sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0