Ta hem sin arbetsuniform..

Just nu börjar jag bli rätt less... Har sett så många fjantar, töntar eller rent av idioter som tycker det är skitkul att tönta sig och hålla med massa fjanterier. Jag tror inte många fattat att som hockeydomare har man ett ansvar. Att man ALLTID är en minoritet mot publik och spelare. Man är ofta under kritik och har all vikt på att vara sportslig och föredömande. Och Dessutom är det faktiskt ett betalt jobb!

Att jobba som ishockeydomare innebär att man arbetar i uniform med risk för personskador i en intensiv miljö. I arbetet bär man faktikst en skyddsutrustning (Väldigt fritt hur mycket skydd man vill bära) men sedan finns det även krav på vad man får och inte får ha. Och iallafall i mitt distrikt i Hälsingland så måste vi bära vissa skydd och undvika vissa ageranden för att vår försäkring ska täcka skada.

I regelboken står det Under regelförordning 311 - Domarens utrustning
A "Alla domare och linjemän skll bära svarta byxor och officiell tröja".
B "De måste bära skridskor, svart hockeyhjälm med visir, godkänd visselpipa och ha ett måttband med sig"

Men vad jag inte förstår, är folk som ska hålla på att fjanta sig.. Lägga ut nån jäkla video på youtube där de springer runt i sin domaruniform och egentligen bara förnedrar allt vad yrket innebär. Sånt ska direkt innebära varning eller avstägning tycker jag! Det borde ju skapa en högre seriositet hos de svenska domarna. Nu säger jag inte att de INTE är seriösa för de tycker jag att majoriteten utan tvekan är.

Vad jag försöker komma till är att det är många som tar med sin arbetsuniform hem.. Men väldigt väldigt sällan ser man att de håller på att fjanta runt i dom...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0