Vatten som träningsredskap!

Nu under sommaren då det är varmt ute, det ska vara mycket glass och massa härliga grillkväller med goda vänner, så glömmer många av oss (även jag) bort det här med träning. Och det är, det är mycket mycket roligare att glassa än och träna. Vem tycker inte det liksom?

Men vad som kan vara värt att tänka på, inte bara under somrarna utan året om. Att vill man hålla sig i bra form, så ska man simma. När kroppen rör sig i vatten så tränar man i stort sett alla kroppens muskler men främst armar, bröst och ben. Men även många andra muskelgrupper. Att simma är väldigt ansträngade och tär fysiskt på en.

Men vad som är bra med vattenträninge är att man kan öva både explosionsartat och uthållighet, eller båda på samma gång kanske? Till viss del iallafall =)

För någon dag sedan var jag ute med några kompisar och åkte ring efter båt. Tro mig, fruktansvärt jobbigt fysiskt. Att hålla sig fast och se till att inte ramla av, galet roligt, galet bra träning. Innan vi avslutade ringåkningen så körde jag några smärre misslyckade försök på wakeboarden haha.. Nog för att jag varit skaplig på både skate och snowboard, men wake är lite annorlunda faktiskt. Riktigt roligt =)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0