Tekniska problem!

Hallå där! Idag var ingen bra dag i teknikens värld tror jag.. Delar av Gnarp verkar vara utan internet, telefonenlinjen verkar också vara lite sisådär. Och för mig så har datorn krånglat mer än någonsin. Tänkte ladda upp lite bilder hit idag vilket inte går då varken kortläsare eller usb till kameran vill fungera.. Riktigt frustrerande!

Men hursomhelst så kan jag säga att allting som inte har med denna dator att göra har gått bra! Springturen imorse blev ungefär 4 kilometer lång och gick på cirka 12 minuter.. Mådde dock ganska illa efteråt ett tag då jag gjorde en ganska lång slutspurt, men det gick över som tur var =)

Prov #1 gick heller inte så bra haha. Fick 74,5 av 140 frågor (1 fråga = 1 poäng). Men om vi räknar som i skolan så är hälften godkänt och det här är lite över så då blev det ett G. Men det är tydligt att jag inte är bra på frågor som till exempel

(taget ur provet)

"en spelare i lag A avtjänar ett mindre straff. Domaren avvaktar en utvisning på en spelare i lag A. Innan spelet stoppas kastar en annan spelare i lag A sin klubba mot pucken i sin försvarszon, men lag B gör mål innan avblåsning. Vad händer med alla straff?"

eller

"Icing i elitserien. En spelare i det lag som spelat pucken till icing ådöms misconduct. Är spelarbyten tillåtet av samtliga spelare för detta lag?"

Jag kommer ihåg första gången jag gjorde ett sånthär prov. Och blev så arg. Jag frågade kursledaren varför en linjeman som jag, som kommer döma typ U 16 ska kunna svara på såna här frågor. Och faktist nu till förra årets prov, så anpassade man provet till distriktsnivå. För innan detta så hade vi samma prov som hd i elitserien, vilket kändes lite sisådär när man verkligen försökt pluggat regler men knappt är i närheten av att klara det.

Fast för min del så är det annorlunda nu. Eftersom jag vill klättra så långt upp i divisionerna jag bara kan, så är det nog bara att ge sig in i litteraturen och lära sig heeela paketet.

Nu ska jag försöka fixa den här jäkla kortläsaren och ni som faktiskt läst allt detta får ha det riktigt gott tills imorronbitti då jag lär skriva här nästa gång! Hoj på er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0