The first breath just that moment

Att komma in i ishallen igår, och se hur fullt det var med folk runtomkring isbanan, och veta att man ska ut där och göra sitt jobb, var fantastiskt! Att se isen vara helt nyspolad, och sedan ta första skäret ut. Kan erkänna att det var ett stort leende på läpparna då!

Vi hann åka typ ett och ett halvt varv, sedan släckte dom ner i hallen. Haha väääärldens fail, för jag åkte för att kolla nätet på målburen, och så bara släcker dom ner ishallen... Aja, det var helt nya målburar så jag tvivlade på att det var hål i nätet ändå!

Och när de drog igång musiken, och gick ut med facklorna på isen, vilken känsla! Speakern hälsade LIndefallets A-lag välkomna ut på isen, och det med brinnande facklor, rörlig spotlight och grym musik! Därefter ställde båda lagen upp sig på blå och det blev nationalsång. Av med hjälmarna och sjunga med!



tyvärr den enda bilden från endsläckning som jag fick med mig igår.

Därefter körde Lindefallet Line-up på sin första femma, då när man presenterar spelarnas namn och vilken position de har. Och vilken stämning det var i hallen. Lindefallet hade sin egen ståklack med trummor och grejer.

Kan säga att det var sjukt ovant att ha folk bakom ryggen på andra sidan plexi då man stod och bevakade blålinjen på publiksidan, men kanske är nått att vänja sig vid om man nu ska komma uppåt i divisionerna!

Matchen i helhet var underbart bra! Högt tempo och fin hockey. Lindefallet hade övertaget i första perioden, och även jag och Nyqvist lyckades nog köra nästan helt felfritt med! IK Hugo drog på sig ledninge med 2 -4 i slutet på andra perioden, men Lindefallet kom tillbaka i tredje och kvitterade 4 - 4 och därav blev det förlängning.

Förlägningen blev också oavgjord så IK Huge avgjorde därefter på straffar och vann tillslut med 4 - 5.

Analys och bilder till matchen kommer senare, nu måste jag faktiskt åka iväg till Glysis för att döma match där. Så ha det sålänge! Stay in touch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0