Analys - HHC - Hedemora/LAIK

Som nämnt i inlägget innan så var det det bra hockey i början på Matchen. Norell (HD) höll en hög nivå, men lät ändå spelet vara rättvist och ofarligt. Hedemora tar ledningen med 1-0 och därefter kämpar HHC på för en kvittering.

Första perioden var riktigt rolig, fast jag som även hade dömt en match innan var lite stel och kall då jag inte tog av mig utrustningen mellan matcherna, så det blev runt 45 minuters vila där med lite vätskepåfyllning och påfyllning av kolhydrater! Däremot så kom jag in snabbt i det höga tempot och mjuknade upp igen. Det var i andra perioden som matchen började gå utför med början då HHC:s lagkapten drog igång och började skrika och gapa.

Men han fick sitta av sin 10a och det var precis vad han förtjänade! Bra av Norell som vågar säga till att nu är det nog också. För det händer varje match att man som domare eller linjeman råkar stöta sig på pucken, och när det väl händer så går det ju inte att göra annat än att gilla läget! Att börja skrika och gapa om att vi ska flytta på oss, det löser verkligen ingenting.

Inte långt därefter, så drar slagsmålet igång efter att en HHC spelare krockat in i Hedemoras målvakt. Jag var snabbt nere vid målet som främre linjeman och såg att HHC killen tog mycket stryk från Hedemora spelaren. Hudiksvall killen ligger då på isen och Hedemora spelaren på honom och slår mot huvudet, så jag liksom går ner på knän och pressar mig in emellan så att Hedemora spelaren ska sluta slå mot honom (Jag utgår från att han är smart nog att inte slå mot mig) och mycket riktigt så slutar han, därefter så drar jag iväg honom bort därifrån och ser då nyqvist särar på två andra spelare, så jag åker dit och hjälper honom att gå emellan.

Därefter vill Norell dubbelkolla med mig om att han gjort rätt med nummer och straff på alla spelare. Men jag som legat med huvudet i marken har faktiskt ingen riktig koll på det, (Så frågan är om jag gjorde rätt som inte höll ordentlig koll). Men det är som sagt huvuddomarens ordinarie uppgift! Och han höll ju ändå bra koll så, jag tror att vi alla tre skötte oss som vi skulle.

Men däremot så måste jag lära mig att ta hand om kritik bättre från spelare och ledare. Jag måste bli mer bestämd vad gäller att dirigera spelare till och från, för det är sällan jag stoppar spelare från att åka tillbaka in i ett bråk, vilket jag bara måste skärpa till mig på!  

Sen är det så svårt att hålla igång när man har få matcher som jag nu har. Man kopplar liksom bort det hela med tiden och måste börja om lite grann inför varje match. Hoppas att det blir bättre efter Oktober.

Det är nog nyckelpunkterna till denna match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0