Hockeysöndag!

Tjopp! Klev upp vid halv åtta tiden imorse för att göra mig iordning inför kommande matcher idag. Jag tror aldrig jag segat så mycket på en morgon som idag.. Ställde fram klockan igår från 7 till halv åtta, så klev upp en haltvimme senare än vad jag egentligen tänkt göra. Åt frukost jätte jätte långsamt, kollade på en hel del tv efter det innan jag gick ut till bilen. Fick skrapa rutorna också! Hua! Men omkring halv nio var jag ändå påväg. En bit efter halv nio var det... Och likt förbannat så var jag på Glysishallen vid 9... Det tar inte 40 minuter till Hudiksvall, och det tar inte en timme för mig att ställa iordning på morgonen (Jag packade domarbagen kvällen innan).

Nåja, Elias kom ganska precis samtidigt som mig vid nio till Glysis och vi slösnackade i princip tills första matchen började. Det var en U14 match mellan Hudiksvall och Järsö Ik. Det här var första matchen på något år som jag dömde tvådomar system. Var riktigt ovant och konstigt...

Meeen matchen rullade på pch förutom jättemycket trashtalk från Järvsö så gick matchen bra.

Sedan vid halv ett så började J18 matchen mellan Hudiksvall och Hedemora/Långshyttan (LAIK). Matchen började med riktigt bra hockey och Hudiksvall Tog ledningen med 3 - 1 till mitten på andra perioden. Därefter drog Hudiksvalls lagkapten på sig en 10 minuters utvisning för att han klagade både på domslut och även vår existens på banan.. Herregud, en lagkapten ska vara ett föredöme för laget.. Inte den som bara åker runt och klagar på domarna!

Efter den tian så bröt det ut ett större slagsmål på isen där en hudikspelare kör in i Hedemoras målvakt. Jag som lyckas med allt hamnade under båda lagen tillsammans med Hudikspelaren, blev rätt mos där. Men efter ett lite längre avbrott i spelet så fick Hedemora 2 st 2 minuters utvisningar för roughning och hudiksvall fick 2+2+5 minuter för bland annat slagsmål.

Därefter tappade Hudiksvall sitt spel och Hedemora gjorde 3 - 2 och kvitterade sedan till 3 - 3. Hhc tar timeout och börjar därefter att spela ännu fulare och hårdare. Med någon minut kvar gör Hedemora rättvist 3 - 4 och vinner därav matchen.

jag lyckades få en rejäl smäll av en spelare som kör in i mig. (Avsiktligt eller ej vet jag inte, men det lät som på kollegorna att killen inte var glad). Och var det så, så skulle killen utan tvekan ha blivit avstängd ett par matcher tycker jag! Så jäkla osportsligt att göra något sånt! Ärligt talat så gör Hudiksvalls J18 en riktigt dålig insats idag! Skärpning till dom nu!

Lite bilder från Dagens J18!













Analys kommer senare under kvällen eller imorgon! Ha det sålänge och skippa trashtalket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0