Kovland - Sollefteå J18 del 1 - fredagen

Hejsan! Måste säga det att bättre sent än aldrig! Eller?

Hur som helst så var jag i Kovland i fredags och dömde en j18 match. Matchen började vid 7 tiden och jag kan säga att fredagen var ytterst klockad!

mellan 08:00 och 13:00 så agerade jag lärarvikarie för årskurs 1 och 2 på Lönnbersskolan i Bergsjö hahaha! JAG som lärare! Det var en upplevelse måste jag säga. Snacka om att de små var gaaaaaaaalet energiska av sig. Jag var under förmiddagen idrottslärare och det blev mest lekar på grusplanen vid trimavallen, "under örnens alla vingar " och "svansjaga" var väll de mest populära lekarna, fortfarande! Hahaha dom lekte nog även jag när jag var i den åldern!
Efter lunch var det matte som gällde. 4+2 och 8+7 var talen som låg i fokus, och tur som man har så har man ju hängt med lite i skolan så man hade lite koll ;)

Klockan 15:00 så var det kurs i Birsta inför helgens event för Goodyears safety control på Birsta city. Så jag som slutade 1 åkte direkt från skolan för att packa och äta hemma, sen direkt iväg till birsta. Kom fram strax innan 15 så det var perfekt tidsintervall.

Klockan 17:00 slutade kursen och jag skulle bli hämtad i stan vid 17:30 av Edin som agerar HD denna match. Så jag får skjuts av han som är eventansvarig till stan och är på plats kvart över 5. Så jag kilar in på donken och beställer en sallad som jag får käka i bilen. Men det otroliga är att allting var så perfekt i tidsaspekterna under fredagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0