Kovland - Sollefteå J18 del 2 - Analys

Nuuuu lyckades jag skriva del 2. Men så glömde jag publicera den och så försvann heeeeeela paketet! Alltid lika roligt...

Men vi kör igen då! Som sagt,

På vägen till Kovland ringer Västernorrlands Tillstättare mig och frågar om jag vill gå på linjen när Timrå tar emot Modo i en U16Elit match på lördagen. tyvärr måsta jag ju tacka nej då jag jobbade i birsta under tiden då matchen gick.

Men när vi kommer till Kovland så möter vi upp den tredje kille som är från Sundsvall och ska agera linjemann med mig för kvällen. Vi värmer upp med lite GRIS och därefter löpning och lite töjning av musklerna för att slippa sträcka oss under matchen.

Kan säga att det var en lugn första period som slutade med någon enstaka utvisning och ledning med 2 mot 0 för Kovland. Jag hängde med utan några problem och allt kändes riktigt riktigt bra! Kände mig även väldigt bekväm med de nya armbågs och benskydden samt domargördeln som jag nyligen köpt in.

I andra perioden så drar kovland ifrån ytterligare med några riktigt snygga mål, bland annat ett slagskott från blå som går ribba in. Och även ett friläge där Kovlandspelaren nästan fintar ut målvakten ut i sarghörnet!

Det blev även en ett litte smärre gräl framför mål och 2 killar lyckas krocka in i varandra så att den ena killen börjar blöda en hel del från näsan. Några fler utvisningar än i första med, men fortfarande en lugn period.

Tredje var lite stökigare, men Kovland drog ifrån ännu mer och matchen slutade med 5 mål mot 1. För min del kändes allt superbra trots att jag varit uppe sen innan 7 och arbetat ganska intensivt under dagen. Det känns även att all träning har gett resultat då jag hände med jättebra både fysiskt och Psykiskt.

Nästa match jag har inplanerar är HHc - Lsk i Glysis den 16onde oktober vid 12:30 (?!).



Fick även möjligheten att inviga den nya domarbagen!



På återseende! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0