Helgens arbete i Birsta

Under lördag och söndag så har jag arbetat på ett event som Goodyear anordnat. Goodyear Safety weeks heter det och går ut på att vi har personal på Birstaparkeringen som går runt och kontrollerar folks bildäck. Det fyller i en liten mall som de sedan får på vindrutan på bilen. De får även ett erbjudande att köpa 4 Goodyear bildäck för 3 hos utvalda däckverkstäder i Sundsvall, Härnösand, Ånge och Hudiksvall.

Jag står i en informationsdisk och informerar om lagar och säkerhet för just bildäck tillsammans med en säljare från någon av däckåterförsäljarna. Hit kan folk komma för att kolla upp priser på just sina dimensioner, eller vara med och tävla och ha möjlighet att VINNA nya däck ;)

Eventet kommer att pågå under nästa helg med!




Här står jag och demonstrerar däck haha!

Under lördagen så fick jag ett litet roligt dilemma på axlarna! NORTHCAR har även en liten bilutställning bredvid vår monter och hade några bilar ståendes där som folk får provköra och testsitta osv. På kvällen så lyckades de lura på mig att köra hem en av deras bilar över natten då både bilen och jag skulle tillbaka till Birsta dagen efter, så helt plötsligt när jag skulle hem så står jag där med 2 bilar som skulle hem hahaha!

Det löste sig ganska bra och det är ju sällan man får åka en sprillans ny Opel till och från arbetet :P


Som sagt! Sällan man får åka i en sån här ny och fin bil :D



Birsta city på kvällen! Tycker det är riktigt mysigt här på kvällen. Särskilt nu när det börjar
bli mörkt och kyligt ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0