Analys HHC - Team Gävle

Tjatja! Igår fick jag hoppa in med kort varsel på en J20 Elit i Hudiksvall. Det var en träningsmatch mellan Hudiksvall och Gävle. Matchen i sig var ganska seg. Det hände lite och var nästan hopplöst att försöka läsa spelet eftersom en passning kunde sluta hos motspelaren och samtidigt flugit i fem olika riktningar där emellan.

Så lagen tror jag absolut hade kunnat göra bättre insatser!

För min del så var kände jag att jad hade väldigt dålig koll på de enkla sakerna egentligen, lite av det hela var liksom, hämta puck eller göra något ammat? Hit eller dit?

Men det enda som jag egentligen fick dram drån kollegorna var att jag skulle blåsa högre i pipan.. Så helt åt pipsvängen gick det nog inte =)

Med denna korta analys så avslutar jag med en händelse från en annan killes domarpremiär.

The first time I put on my earphones and wanted to know whether the puck crossed the line or not I heard a voice asking
“who is this?”
I said: “Well, it’s Marcus Vinnerborg. I’d like to know whether the puck crossed the line.”
He asked: “Where are you calling from, Marcus?”
I thought... “Wow!” I turned around, it was my first game and I thought where am I? There’s a black team and a white team.
I said: “I think I am in Dallas.” He started laughing of course and said:
“Well, Marcus, I’ll see what I can do for you. I’ll be right back.”




Kolla från 0:51 så ser man just då han kollar ut mot isen igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0