Domarmaterial

Gaaah.. Har försökt fått ren visiret på domarhjälmen hela kvällen men det blir aldrig rent.. varför är det nå jäkla kladd på insidan som inte går bort för? Typ nå klisteraktigt grejs... Är det antiim skydd eller nått? Det måste ju gå att få bort på nått sätt?

Och sen har jag även packat om min domarnecessär med allt möjligt som kan vara bra att ha inför säsongen. Bland annat plåster, sax och bandage. Sax är verkligen ett måste! Till att klippa benskyddstejp eller som nämnt plåster och för att även underlätta att ta bort tejp efter matcherna.

OPTIKfix använder jag för att hålla mitt visir rent så det är en liten sprayflaska som följer med i necessären tillsammans med en matt handduk så det varken blir rispor eller något annat på visiret när man torkar rent. För det värsta som finns är ju när en domare ser dåligt :o

Sen blir det ju ganska många otrevliga bilresor under vintern till och från matcher så att ha med tandborste och (rakhyvel?) är aldrig heller fel ifall man fastnar på ett hotell eller rent av i en bilkö över en natt... Förra året höll jag på att fastna endast en gång och det var i Hudiksvall. Men jag valde ändå att köra hem, det är 4 mil och tog strax över 4 timmar... Men det var värt det :D





De här kvällarna kommer ju komma tillbaka så det är lika bra att förbereda sig!

Jag tycker det är skitviktigt när man är ute och kör på vintern att man har med sig förutom standard (varningstriangel, domkraft osv) även har en liten spade med sig, extra bra skor även om de bara ligger i bagageutrymmet. Reflexväst eller reflexjacka och sen varma kläder om du inte redan har det på dig såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0