Helgens distriktsdomarkurs.

Det var väldigt väldigt många nya och unga killar med på årets kurs. Vi var ca 20 stycken som deltog och kanske en 5 - 6 stycken som var nya vilket är kanonkul! Kursen började med lite fika, macka och kaffe eller te på lördagmorgonen vid halv 9 tiden. Tim kom och hämtade mig hemma hos mig vid halv åtta sen så var vi påväg.

Lördagen var inte lika jobbig som den brukar vara under kurshelgen, vi körde på mellan 9 och 12 med bland annat mål för kursen, regelgenomgång av både de enklaste reglerna för de nya och sedan även diskussioner om de nya reglerna för de lite mer erfarna domarna och linjemännen.

Vi pratade även en del om de domare och linjemän som verkligen vill satsa på att gå vidare som hockeydomare och klättra uppåt. Det verkar som att de planerar att göra en specifik Division 2 kurs som endast är för de domare i Hälsingland och Gästrikland som satsar och har potential att inom 1 - 3 år kunna döma division 1 som egentligen har de "riktiga" kraven som då påminner om kraven för elit. Och vet ni vad? Jag signade upp mig för att få vara med i utvecklingsgruppen för de domare i distriktet som är beredd att satsa extra hårt på dömningen i vinter och jag är så peeeeeeeeepp!!!!!







Under kursen bodde vi på stadshotellet och åt våra måltider på Gossip Loung and bar nightclub.
Jag var även där förra lördagkvällen efter att jag dömde Sörens el cup på lördagen och tog några öl just för att det var en hemskt tuff och jobbig vecka.

På lördagen till lunch åt vi lasagne vilket var supergott!

Efter lunchen så gjorde vi ett regelprov. Provet som jag tränat på jättemycket under hela sommaren, hade jättehöga förväntningar på mig själv efter provet, var bland de 5 första att bli klar, och var väldigt säker på mina svar hela tiden. Men i slutet så visade det sig att jag bara fick ynkliga 26 poäng av 40.... Blev väldigt besviken där! Men face up och fortsätt, det är inget värre än några siffror på ett papper just nu!

Efter att vi skrivit och gått igenom regeltestet hann klockan bli 3, så vi checkade in på hotellet och bytte om för att gå och kolla på Hudiksvalls J20 lag  spela mot hedemora innan vårt ispass skulle börja.







Faktiskt så tog jag inga bilder på varken ispasset eller hotellrummet, och så blir det ibland! Ispasset var väldigt basic. I princip så gick vi igenom tillvägagånssätt på icing, offside och agerande vid utvisning. Därefter spelade de som ville fotboll på isen.

på kvällen åt vi sedan middag och därefter var det individuell underhållning för alla.

På söndagen så kollade vi på några klipp på förseelser på spelare från elitserien just för att lära oss vad som är vad.
Efter det hade vi ett möte för domarklubben och ännu en gång, vet ni vad?

Jag anmälde mig själv som sponsoransvarig för vår klubb. Vilket betyder att jag har ansvaret för att hitta nya sponsorer och hålla kontakten med vår etablerade sponsor som idar är NOBO Sport!

Jag tror att det här kommer bli den bästa säsongen jag någonsin har haft och jag tror den kommer bli suuuuuuuuperkul!!! :D :D :D

Ha det bra sålänge!

Här kommer de övriga bilderna jag knäppte under helgen med =)





Gravad lax med någon form av sås till förrätt på middagen igår.



Varmrätten bestod av oxfilé med potatisgratäng.



// Hälsinglands distrikts domare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0