Säsongspremiär!

Idag fick jag göra min premiärmatch för denna säsong! Efter 2 avhopp från andra linjemän fick jag hoppa in i en J20 elit match mellan Hudiksvalls HC och Team Gävle i Glysis. Mycket skoj!

Inte nog med det så lovade jag att döma U-14 cup heeela lördagen med start från 08:00 på Lördag, och sedan även J18 cup på söndag.

Det är så skönt att ha något att göra och samtidigt tjäna lite extra slantar på det hela. Men att hockeysäsongen äntligen är här, det är värt mycket för mig!


Söndagens matcher i Hudiksvall! Ser fram emot massor även om jag är ringrostig som jag vet inte vad..

Kände det idag att ben och armskydden satt dåligt. Glömde schampoo och grejjer..

Visserligen ringde tillsättaren mig och frågade om jag kunde ta matchen vid 3 tiden. Då var jag påväg till Ullånger för jobb och matchen började halv åtta. Som tur var så hade jag gjort klart h-sand och birsta så det var bara raka vägen hem efter jag var klar i Ullånger. Det gick ganska segt att köra då det blåste som fasiken om höga kusten!



18 sekundmeter står det på skylten, och över bron kändes verkligen vinden!



På den där grejen så ser man iallafall lite att det blåser endel!

Jaja, nog om vind nu! Jag måste gå och lägga mig nu, har träningsvärk i benen och är dyngtrött efter dagens arbete och kvällens match. Mer om allt detta senare! Gonatt och sov gott ni som fortfarande är vakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0